Navigační systémy
Navigační systémy zahrnují velké možnosti konfigurací a funkcionalit a je jen na přání a finančních možnostech zákazníka, co si ve výsledku vybere. Proto s výběrem navigace a jakékoliv problematiky kolem nich, se prosím obraťte na našeho AFS specialistu Ing. Bohumila Kintla, tel.: 727871655, email.: bohumil.kintl@navos-km.cz, který vám s výběrem navigačního systému, přímo na míru pro váš podnik, velice rád pomůže.
Proč si pořídit navigaci?
Odpověď najdete v případové studii níže :-).
Případová studie pro klasický zemědělský podnik v ČR
Naše argumenty se opírají o reálné výsledky a nestřílime jen tak od boku. Pro kalkulaci jsme použili data z reálného měření dvou souprav na stejném pozemku.
Zdroj: výsledky měření čerpány z diplomové práce „Navigationssystemen in der Landwirtschaft, autor: George Landereta, Universität für bodenkultur Wien
Cíl práce: porovnání provozu traktorové soupravy naváděné manuálně a s pomocí navigačního systému AccuGuide s podporou korekčního signálu RTK
Popis měření: na pozemku o výměře 10 ha byly vytýčeny dvě parcely o ploše 2 x 3,186 ha. Jedna parcela byla zpracovávána traktorem Magnum 335 s diskovými bránami o záběru 5 m naváděného manuálně řidičem. Na druhém pozemku byla tatáž traktorová souprava naváděna pomocí navigačního systému AccuGuide s podporou korekčního signálu RTK s chybou navádění do 2,54 cm. Sledovanými parametry byla spotřeba, čas a procento překrytí plochy při obdělání vytýčeného pozemky.
Výsledky měření:
- Porovnání spotřeby PHM [L]
Celková spotřeba traktoru naváděného automatickým navigačním systém byla o 9% nižší oproti manuálně naváděnému stroji!!!
- Porovnání překryté plochy [%]
Rozdíl ve vícenásobně obdělané ploše v případě traktoru naváděného automatickým navigačním systém byl nižší o 4,75% !!!
- Porovnání doby na obdělání plochy [min.]
Rozdíl v čase na obdělání plochy o výměře 3,186 ha v případě traktoru naváděného navigační systém dosahoval -8,5% !!!
Závěr:
V případě použití automatického navigačního systému s podporou korekčního signálu RTK je z dosažených výsledků patrná značná úspora pohonných hmot, času a snížení vícenásobného překrytí plochy.
V případě vícenásobného překrytí plochy bylo dosaženo snížení o 4,75 %. Předpokládáme-li, že společnost XXX obhospodařuje pozemky o výměře 1000 ha, představuje 4,75 % plochu 47,5 ha, která je obdělávána vícekrát než je třeba.
Jsou-li náklady na obdělání plochy průměrně 18.000 Kč/ha/rok, dosahují ztráty podniku XXX vlivem vícenásobného překrytí 855.000 Kč/rok.
Snížení vícenásobného obdělání plochy vede nejen ke snížení nákladů, ale i snížení množství používaných postřiků a hnojiv, které vedou jen ke kontaminaci půdy a vodních zdrojů, zasolování půdy a dalším negativním vlivů na životní prostředí.
Z výsledku měření je dále patrné, že spotřeba PHM byla dokonce o 9 % nižší a čas na obdělání pokusné plochy o 8,5 %, a to především díky menšímu počtu přejezdů po pozemku a rychlejšímu otáčení na souvrati.
Řešení:
Instalace vlastní RTK stanice a vybavení energetických prostředků automatickými navigačními systémy. Návratnost kratší než 1 rok.
Korekce RTK je nejpřesnějším typem korekčního signálu, který je šířen mezi referenční stanicí a přijímačem na stroji v reálném čase. Tímto je eliminováno zkreslení přesnosti signálu, ke kterému dochází při šíření různými vrstvami atmosféry. Přesnost určení polohy je cca 2 cm do 15 km od referenční stanice a to i opakovaně (pozn.: u Egnos je přesnost 20 cm jízda-jízda, opakovaně 1 m => proto nelze jezdit např. jen sudé nebo liché řádky).
S rostoucí vzdálenost od stanice přesnost klesá cca 1mm na 1 km. Signál má dosah napříč republikou v dosahu GSM síť.
Aktuálně
Magnum za milion
23. 10. 2024
Značka CASE IH přichází s akční nabídkou pronájmu těchto výkonných polních tahačů. Nenechte si ujít možnost získat veškeré výhody MAGNUM bez nutnosti vysokých vstupních nákladů.
Sezóna s novým rozmetadlem SKY
23. 10. 2024
Úspora 5-15% hnojiv, patentovaná technologie Speed Control, záruka 7 let na prorezavění a aplikace která pomůže se vším jsou základní benefity rozmetadel značky SKY.